Известие

Collapse
No announcement yet.

Колкото е по -горещо времето, толкова по-малък разход

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Колкото е по -горещо времето, толкова по-малък разход

    имам алфа 155 1.7 ТС 1994 с климатик от 3 години,сменял съм почти всичко по нея, но има един дефект който така и неможах да отстраня. Разходът страшно много се влияе от външната температура. Сменен е термостат, ламбда сонда, стъпково моторче, температурни датчици, радиатор, цялата генерация. единствено остана дебитометър да проверя, но като му извадя кабела звукът на мотора се променя към по лошо, което значи че работи. дори го отварях и го настройвах ръчно. Въпросът ми е той има ли нещо общо с температурата навън или друг датчик, за който не знам. водил съм я на стендове в София, Бургас и Търново още като я купих, стествено нищо не излезе.

    разходът се влияе дори и тези дни, когатоима малки температурни разлики

    Зимата съм стигал 17/100 градско, лятото 10.5/100 !

    някакви съвети по въпроса?

  • #2
    на какво разстояние караш колата?
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #3
      Re: Колкото е по -горещо времето, толкова по-малък разход

      Първоначално публикувано от dim
      имам алфа 155 1.7 ТС 1994 с климатик от 3 години,сменял съм почти всичко по нея, но има един дефект който така и неможах да отстраня. Разходът страшно много се влияе от външната температура. Сменен е термостат, ламбда сонда, стъпково моторче, температурни датчици, радиатор, цялата генерация. единствено остана дебитометър да проверя, но като му извадя кабела звукът на мотора се променя към по лошо, което значи че работи. дори го отварях и го настройвах ръчно. Въпросът ми е той има ли нещо общо с температурата навън или друг датчик, за който не знам. водил съм я на стендове в София, Бургас и Търново още като я купих, стествено нищо не излезе.

      разходът се влияе дори и тези дни, когатоима малки температурни разлики

      Зимата съм стигал 17/100 градско, лятото 10.5/100 !

      някакви съвети по въпроса?
      Мисля че датчика за температура на въздуха е в дебитомера но не съм сигурен А какво имаш предвид с това че си настройвал ръчно дебитомера/аз съм си патил мнооооого мноооого от такива настройки /та може нещо да си го разбъзикал лошо
      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

      Comment


      • #4
        Карам колата на 20 км до работа и обратно, но никога неможе да загрее до 90 градуса за това разстояние, термостатът съм сигурен че работи защото извън града с висока скорост 130 някъде, си седи на 90 градуса

        а иначе съм отварял кутийката под дебитометъра, от там с отверка регулирам хода на клапата колко да е отворена при различни обороти, има една пружинка. действах така:

        при студен мотор нагласях да не се дави колата и чакам докато загрее намясто и се включи перката и пак донагласям ако се е влошила работата, но наистина има едно като пъпка в дебитометъра което мери нещо но незнам какво е то? отделно съм си игралда настройвами и стъпковото моторче....

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от dim
          Карам колата на 20 км до работа и обратно, но никога неможе да загрее до 90 градуса за това разстояние, термостатът съм сигурен че работи защото извън града с висока скорост 130 някъде, си седи на 90 градуса

          а иначе съм отварял кутийката под дебитометъра, от там с отверка регулирам хода на клапата колко да е отворена при различни обороти, има една пружинка. действах така:

          при студен мотор нагласях да не се дави колата и чакам докато загрее намясто и се включи перката и пак донагласям ако се е влошила работата, но наистина има едно като пъпка в дебитометъра което мери нещо но незнам какво е то? отделно съм си игралда настройвами и стъпковото моторче....
          Май си преиграл с настройките
          Това по-принцип не се пипа от всеки
          По-добре отиди в някой сервиз да я регулират като хората, че иначе ще си караш колата само лятото
          sigpic

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от dim
            Карам колата на 20 км до работа и обратно, но никога неможе да загрее до 90 градуса за това разстояние, термостатът съм сигурен че работи защото извън града с висока скорост 130 някъде, си седи на 90 градуса

            а иначе съм отварял кутийката под дебитометъра, от там с отверка регулирам хода на клапата колко да е отворена при различни обороти, има една пружинка. действах така:

            при студен мотор нагласях да не се дави колата и чакам докато загрее намясто и се включи перката и пак донагласям ако се е влошила работата, но наистина има едно като пъпка в дебитометъра което мери нещо но незнам какво е то? отделно съм си игралда настройвами и стъпковото моторче....
            Значи щом за 20 км неможе да ти загрее колата нещо не е в ред най-вероятно термостатата е за смяна.Дебитомера отиди да ти го настроят на газ анализатор
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Mury
              Първоначално публикувано от dim
              Карам колата на 20 км до работа и обратно, но никога неможе да загрее до 90 градуса за това разстояние, термостатът съм сигурен че работи защото извън града с висока скорост 130 някъде, си седи на 90 градуса

              а иначе съм отварял кутийката под дебитометъра, от там с отверка регулирам хода на клапата колко да е отворена при различни обороти, има една пружинка. действах така:

              при студен мотор нагласях да не се дави колата и чакам докато загрее намясто и се включи перката и пак донагласям ако се е влошила работата, но наистина има едно като пъпка в дебитометъра което мери нещо но незнам какво е то? отделно съм си игралда настройвами и стъпковото моторче....
              Значи щом за 20 км неможе да ти загрее колата нещо не е в ред най-вероятно термостатата е за смяна.Дебитомера отиди да ти го настроят на газ анализатор
              Моята също не достигаше 90 за 20км Всичко зависи от това как я караш
              Но щом при 130 стои на 90 значи термостата е ОК Нали се сещаш как се обдухва радиатора при тази скорост и ако седи отворен как ще падне на 70 поне
              Проблема произлиза от това, че колегата е бъзикал там където не трябва
              sigpic

              Comment


              • #8
                то че съм бъзикал е вярно, но не съм сигурен че и в сервиза ще иската да правят ръчни настройк, ще кажат направо нов дебитометър , но явно ще се ходи на сервиз за тази работа. интересното е че самият дебитометръ подлежи на ръчна настройка, явно са го направили с тази цел, да се донастройва. Въре има една пружина която с времето се охлабва като всяка пружина, и е нужно да я донатегнеш, иначе клапата стой леко отворена и при студен мотор се дави от допълнителня въздух постъпващ от хлабината.


                а за термостата наистина е нов и работи нормално

                Comment


                • #9
                  Дебитомера - на ПХ напрежението му е 0,9 0,95 В.
                  Днес като я настъпвах по магистралата ми вдигна 95 градуса и не качи повече. Температурата на маслото 90 градуса при продължително каране с 80-190 км.
                  пробег 420 км при включен климатроник и скорости 150-200км на магистралата , аи извън магистралата 140-160км ми даде разход по 10л / 100км.Ходих до Русе и обратно и се отбивах в Разград.
                  Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
                  Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

                  Comment

                  Working...
                  X